97038028

©2018 by HAMSA AS - Norge. Proudly created with Wix.com

Fem kategorier med stressreduserende adferd.

 

Alt som får oss til å føle oss bedre i øyeblikket er i prinsippet stressreduserende adferd, men det er ikke alt som er bærekraftig i lengden og som anbefales. feks så vil kanskje noen oppleve shopping som noe er behagelig og som gir god følelse, men det kan være at det skaper økonomiske utfordringer i etterkant og da vil tilføre en ny stress i etterkant. Et annet eksempel kan være å spise sukker. Sukker og raske karbohydrater skaper en bølge av velvære hormoner i kroppen,men på sikt vet vi jo at sukker skaper overvekt og andre fysiske utfordringer. Så det er ikke en bærekraftig løsning det heller. Det finnes fem hovedgrupper av adferd vi kan velge som gjør godt i øyeblikket og på sikt. Innenfor hver gruppe er det individuelle varianter. Alt kan varieres og kombineres til det som passer for deg. 

 

 

1) Inkludering. Samhold. Kjærlighet. Forståelse. Ha gode relasjoner. Å ha gode mennesker rundt deg. Noen du stoler på og noen du kan snakke med. Vennskap. 

 

2) Mind&Body teknikker. Visualiseringer. Meditasjon. Yoga. pusteteknikker. Tai Chi

 

3) Leve trygt og lovlydig. Gå til legesjekk jevnlig. Bruke sikkerhetsbelte og sykkelhjelm. Følge loven, betale skatt osv. 

 

4) Leve sundt og variert med bevegelse. Spise sunn mat. Trene. Være ute i naturen. Oppnå flyt tilstander.

 

5) Selvutvikling - egenkjærlighet. Å kjenne igjen eget reaksjonsmønster og vaner. Ta ansvar og sette igang tiltak for å endre tilstand og ta kontroll på følelser og tanker. 

Please reload

Our Recent Posts

Fem kategorier med stressreduserende adferd.

November 7, 2018

Perfekte feil

October 3, 2018

På randen av en fantastisk fremtid.

October 3, 2018

1/1
Please reload

Tags

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload